Sześć ofert w przetargu na rozbudowę DK84 Zagórz-Lesko
Jak poinformowała rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus, oferty wahają się od 6,2 mln zł do ponad 9,6 mln zł.
„Teraz oferty zostaną sprawdzone i ocenione. Najkorzystniejsza z nich zostanie wybrana na podstawie trzech kryteriów: ceny (60 proc.), doświadczenia głównego projektanta drogowego (20 proc.), doświadczenia geologa (10 proc.) oraz doświadczenia zespołu środowiskowego (10 proc.)” – dodała.
Zwycięzca przetargu będzie musiał m.in. wykonać Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym.
Jak podkreśliła Rarus, sama inwestycja obejmuje rozbudowę odcinka DK84 Zagórz-Lesko o długości ok. 4,9 km.
W ramach inwestycji nawierzchnia drogi zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Zakres prac będzie obejmował także budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów, zabezpieczenie osuwisk, wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe oraz budowę chodników i zatok postojowych.
Jak podkreśliła rzeczniczka, przyszły wykonawca będzie zobowiązany uwzględnić w opracowywanej dokumentacji co najmniej dwa warianty „Pierwszy wariant zakłada przebieg zgodny z istniejącym śladem dk84. Natomiast w drugim wariancie analizowana będzie możliwość poprowadzenia części drogi po nowym śladzie” – dodała Rarus.
Droga krajowa nr 84 to szlak komunikacyjny z zachodniej części województwa podkarpackiego do przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku. Zdaniem Rarus dlatego istotne jest zwiększenie nośności drogi, tak aby finalnie umożliwiała ruch pojazdów ciężarowych o dopuszczalnym nacisku osi do 11,5 tony.
Według danych z 2021 r. natężenie ruchu na odcinku DK84 Zagórz-Lesko wynosiło ponad 10 tys. pojazdów na dobę. (PAP)
huk/ mmu/