reklama
kategoria: Inne
6 marzec 2015

Program Zdrowy Wybór okiem Marcina Majchrzaka - wywiad

zdjęcie: Program Zdrowy Wybór okiem Marcina Majchrzaka - wywiad / fot. Nadesłane
fot. Nadesłane
Zdrowy Wybór – o nowym programie dla aptek indywidualnych opowiada Marcin Majchrzak, Wice-prezes PGF.
REKLAMA

Jak wygląda sytuacja na polskim rynku aptek?

Aptekom indywidualnym czy niewielkim sieciom lokalnym coraz trudniej prowadzić rentowną działalność. Placówki sieciowe, dysponują dużą siłą przetargową i nowoczesnym podejściem do biznesu. Już 45% sprzedaży farmaceutyków generowane jest właśnie przez sieci (dane IMS). Od 2013 roku zamknięto ponad 1 000 małych, rodzinnych aptek. Jeśli tendencja się utrzyma, kolejne placówki będą wycofywać się z rynku. Aptekarze obawiają się o przyszłość swoich firm.

 W odpowiedzi na tę sytuację Polska Grupa Farmaceutyczna opracowała Zdrowy Wybór  - program skierowany do aptek indywidualnych.  Jest to koncept biznesowy, partnerski program współpracy zapewniający właścicielom aptek nowoczesne narzędzia z zakresu wsparcia zarządzania, a pacjentom lepszy dostęp do leków i produktów medycznych. Już ok. 2 000 aptek korzysta z jego narzędzi.

Na czym polega "Zdrowy Wybór"?

Zdrowy Wybór to szereg narzędzi wspierających sprzedaż, przy pomocy których apteka może uatrakcyjnić swoją ofertę dla pacjenta. Jest to program dostosowany do potrzeb aptek indywidualnych oraz niewielkich sieci lokalnych, który umożliwia im konkurowanie z największymi sieciami aptek. Te innowacyjne rozwiązania oraz solidne wsparcie biznesowe pozwalają na lepsze zarządzanie apteką i podniesienie standardów usług, co przekłada się na zwiększenie zyskowności prowadzonej firmy. Mówiąc najprościej Zdrowy Wybór jest syntezą wiedzy na temat zarządzania, a jego cele to minimalizacja kosztów dystrybucji oraz zwiększenie rentowności aptek. Dzięki programowi, aptekarz otrzymuje możliwość oddziaływania na biznes apteczny w tych obszarach, które powodują przewagę sieci.

Do czego zobowiązuje się farmaceuta przystępujący do programu?

Aptekarz, który przystąpi do programu, powinien wprowadzić trzy z czterech podstawowych narzędzi marketingowych. To opracowane w atrakcyjnej formie oferty i materiały gwarantujące większą sprzedaż i minimalizujące ryzyko finansowe: Nowości, TOP10, Medbox i Przykasówka. Oferują one m.in. nowoczesny materiał marketingowy, możliwość przetestowania nowości, eksponowanie produktów zgodnie z zasadami efektywnej prezentacji oraz skuteczne wykorzystanie powierzchni przykasowej.

Jakie jeszcze innowacyjne narzędzia oferuje Zdrowy Wybór?

Narzędzia, które ze względu na koszty były dotychczas stosowane tylko przez duże sieci, stają się dostępne dla właściciela nawet pojedynczej apteki. W ramach oferowanego pakietu udostępniamy zarządzanie kategoriami leków i optymalizację magazynu – specjalne aplikacje wraz ze wsparciem ekspertów pozwalają na efektywne zarządzanie magazynem i zwiększenie zyskowności. Aptekarz może zarządzać asortymentem, wybierając optymalny dla siebie towar i dobierając odpowiednie narzędzia promocyjne. W ten sposób zyskuje wzrost sprzedaży i poprawienie marży, a pacjent ma ułatwiony dostęp do leków. Równie przydatnym narzędziem jest system e-commerce, umożliwiający składanie zamówień na leki przez odpowiednie witryny internetowe. Ponadto PGF proponuje bezpłatne szkolenia, zabezpieczenie utylizacji farmaceutyków oraz akcje promocyjne.

W jaki sposób wykorzystanie tych narzędzi ułatwia pracę aptekarza?

PGF odciąża aptekarza wykonując za niego wymagającą i żmudną pracę, dając mu proste, gotowe rozwiązania. Najlepszym przykładem jest optymalizacja magazynu, gdzie zespół specjalistów na podstawie danych dotyczących magazynu i dynamiki transakcji, według odpowiedniego algorytmu, generuje propozycje zamówienia, które są przekazywane aptekarzowi. Właściciel apteki sam podejmuje decyzje czy wykorzysta je w całości i gdzie zrealizuje zamówienie. Jego dalsza praca polega na akceptowaniu, bądź modyfikowaniu. Zgodnie z zasadami programu Zdrowy Wybór znaczna część zamówienia powinna trafić do PGF, zachęcamy farmaceutów do skorzystania z pełnej, największej na rynku, oferty leków i produktów medycznych, co daje gwarancję, że apteka będzie zarządzana nowocześnie i efektywnie.

Dajemy właścicielowi apteki narzędzia do inteligentnego konkurowania. Pomagamy zwiększyć ruch pacjentów, podnieść sprzedaż i obniżyć koszty. Wszystko to z wykorzystaniem narzędzi dotychczas niedostępnych dla aptek indywidualnych czy lokalnych sieci.

PRZECZYTAJ JESZCZE
pogoda Kazimierz Dolny
1.2°C
wschód słońca: 06:31
zachód słońca: 16:00
reklama

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Kazimierzu